niedziela, 14 czerwca 2015

"Chcesz zmieniać Świat...

... zacznij od siebie"
Mądre słowa! Dotyczą prawie wszystkich zmian

Chcesz zmienić zachowanie swojego dziecka? Również zacznij od siebie- przekonasz się że to jest najtrudniejsze zadanie, reszta pójdzie już o wiele prościej.
Jeszcze trudniej zaś, jest te zmiany utrzymać...
Wspominałam jakiś czas temu o poradniku z serii pisanej przez Adele Faber i Elaine Mazlish  "Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły" (Tutaj ten wpis)
Dobrze jest ten poradnik nie tylko przeczytać, ale mieć w swojej biblioteczce żeby sięgnąć do niego kiedy tylko poczujemy potrzebę.
Nam udało się jakiś czas utrzymać w "ryzach" podręcznika... jakiś czas...
Później przestało się udawać...
Mimo to zauważyłam wtedy ogromną zmianę w moim i syna zachowaniu.
Jego wcale nie musiałam pouczać, wystarczyło że ja zaczęłam się zmieniać a on sam za mną podążał.
Moim największym problemem jest brak konsekwencji, często nie kończę spraw które zaczęłam, tym razem chcę zacząć od zmiany właśnie tego.
Bez konsekwencji nie osiągniemy zmian... nie na stałe!
W podręczniku tym mamy super przykłady z codziennego życia rodziców i ich dzieci- tych mniejszych, oraz tych większych.
Zawiera on porady jak zachęcić dziecko do współpracy, jak nauczyć dzieci nazywać oraz radzić sobie z emocjami, jak NIE karać ale pokazywać konsekwencję, jak uwolnić dzieci od przypisanych im ról...
Pozwala zrozumieć pewne sprawy poprzez ćwiczenia, czy możliwość postawienia się na miejscu dziecka.
Polecam serdecznie poczytać blog http://www.jakmowic.org.pl

Ciężko jest zacząć,znaleźć w sobie tyle sił i cierpliwości by wytrwać choćby kilka dni, nie wiem po jakim czasie można "przywyknąć" do tego trybu wychowania, ale wierzę że na prawdę jest warto zaczynać znów i znów od nowa żeby osiągnąć cel.



Zaczynamy po raz kolejny... co z tego będzie- okaże się, jeśli znów się nie uda to będziemy próbować raz jeszcze




1 komentarz:

  1. Kupiłam tą książkę ale szczerze mówiąc była bardzo nudna i nic z niej nie zastosowałam. Zaraz po przeczytaniu zapomniałam co w niej było napisane. Rady może i dobre ale w naszym przypadku nie użyteczne.

    OdpowiedzUsuń