sobota, 18 kwietnia 2015

Wychowawcze wzloty i upadki

Często się słyszy i często się powiada:
- jaki ty niegrzeczny jesteś dziś!
-jak ty się zachowujesz!
-nie mów tak, to brzydko!
-nie krzycz!
-nie pyskuj
-skąd on zna takie zachowanie?!
Hmmm... skąd? Ostatnio matka usłyszała- "Mamo zrób mi kanapkę z ketchupem I TO JUŻ!" ....  że jak!? że co?! Jak on może tak matce rozkazywać.... ale, ale... czy to nie brzmi znajomo, dość bardzo znajomo w sumie. Nie dalej jak kilka godzin wcześniej po kilku prośbach o pozbieranie klocków  powiedziałam dokładnie to samo! Nieee to nie możliwe ;-) Ależ właśnie możliwe i to bardzo możliwe
W pewnym znanym za pewne poradniku wychowawczym (posiadam ich kilka) przeczytałam bardzo trafione zdanie- "Byłam idealną matką, dopóki nie miałam dzieci (...)" 
Pamiętam jak dziś kiedy obserwując dzieci mojego ośmiorga rodzeństwa, widziałam wszystko co robią źle! Wszystko! Jak oni mogli tego nie widzieć?! No cóż... Ja widzę co robię źle- jestem tego w pełni świadoma! ALE to nic nie zmienia, pewnie oni też to widzą.
Moje dziecko jest fantastyczne, urodziło się z tak zwaną "czystą kartą" zapełnia ją powielając matczyne zachowania, a te zachowania dość często są nieczyste  
W tym momencie wrócić chcę do poradnika o którym wspomniałam wyżej "Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały, jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły " ( AutorzyElaine MazlishAdele Faber) Jak już pisałam, poradników mam dość sporo, ale ten jako jedyny dotarł do mojego serducha. Uświadomiłam sobie że to ja muszę się zmienić, nie mój syn. On się dostosuje pięknie,  sprawdzone! Potwierdzam! Chyba z miesiąc udało mi się przestrzegać zasad z tego poradnika... zanim pękłam jak bańka mydlana... i co? Moje dziecko jeszcze bardziej się pogubiło
Teraz mam dwoje dzieci, jeśli nie zmienię się będę miała na głowie jeszcze raz tyle histerii, krzyków i bałaganu (wiem że większość jest nieunikniona ale wiem też że może być lepiej) 
Dostałam nową szansę, witam ją z otwartymi ramionami... Nie tylko dla mnie, ale przede wszystkim by moje dzieci wyrosły na uczciwych i wspaniałych ludzi
Każdy krok na przód jak i upadek w dół postaram się opisać, zamieszczę też wskazówki prosto z tego wspaniałego poradnika! Może komuś się przydadzą  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz