poniedziałek, 4 maja 2015

Alarm emocjonalny...

Co oznacza słowo DZIECKO dla mnie?

Dla mnie słowo dziecko to śmiech i smutek... radość i łzy... miłość i złość... często też strach, duma, bezsilność... można by tak wymieniać w nieskończoność

Z tym słowem łączy się wiele mieszanych emocji. Niektórych z tych emocji nie znałam zanim zostałam matką.

Dzieci uczą nas...
Uczą nas śmiać się z rzeczy które wcześniej by nas nie bawiły
Uczą nas zwalniać w sytuacjach w których wcześniej przyśpieszaliśmy
Uczą nas że strach potrafi łączyć się z radością w zaskakująco szybki sposób
Uczą nas cierpliwości nawet w krytycznej sytuacji
Uczą nas co jest najważniejsze mimo że wcześniej liczyło się coś zupełnie innego
Uczą nas poznawać swoje słabości i jak z nimi walczyć
Sprawiają  też że często czujemy się bez sił 
Tracimy wiarę w siebie
Uważamy się za gorszych ALE...
To dla nich staramy się odzyskać siły
To dziecko sprawia że chcemy wierzyć w siebie na przekór wszystkiemu!
To one-dzieci- nadają sens naszemu życiu i powodują że chcemy być najlepsi

Nauczyłam się, że serce potrafi rosnąć do spektakularnych rozmiarów! Martwiłam się gdy zaszłam w ciąże tym że będę musiała podzielić swoją miłość do Starszaka na pół, ale okazało się że nie musiałam- po prostu urosło mi serducho i stworzyło nowe miejsce!

Wprowadzają w nasze życie mnóstwo chaosu ale czym że byłby świat bez niego?!

Z czym WAM kojarzy się słowo "dziecko"?


2 komentarze:

  1. Dziecko? Od razu mam uśmiech na twarzy:D. To przygoda, nowa wędrówka przez stary świat:D - raz prowadzimy dziecko, innym razem za nim biegniemy, czasami idziemy w ramię w ramię, apotem ledwo za dzieckiem podążamy :) - to wielka szkoła dla nas, rodziców i dla dziecka :) Życie nabiera innego wymiaru. Wszystko staje się takie inne, lepsze :) To pewnie ta miłość ......:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O tak -Lepsze- i małe rzeczy bardziej doceniane :)

      Usuń